Strikkemåneden oktober

Oktober altså! For et høydepunkt av en måned! Den startet ganske katastrofalt med sinnsyke mengder innleveringer under høstferien. Da startet jeg på månedens første prosjekt, de grønne Dala-Selbuvottene. Jeg tror jeg bare strikket på de under den uka. Det er noe veldig tilfredsstillende med å strikke på kjempetynne pinner og se et mønster vokse frem. Etter de var ferdige, strikket jeg en lue i Tykk Ull på tre timer en natt, for døgnrytmen min ble helt forstyrret under høstferien. De tre siste prosjektene som ble ferdig, kom på løpende bånd på slutten av måneden. Mariussokkene, genseren i Tykk Ull og What the Fade ble ferdige på samme helg. Ellers har jeg lagt opp 8 prosjekter iløpet av oktober, hvor flere av de ble fullført siden det var små eller kjappstrikkede prosjekter. To av prosjektene ble lagt opp for å has med på Oslo Strikkefestival, som var et annet høydepunkt denne måneden.

Siden jeg har vært på en strikkefestival denne måneden og fått en stor garnpakke fra Cat, ble det gaaanske mye garn inn denne måneden. Jeg trodde faktisk jeg nesten skulle gå i null, men siden jeg rakk å få pakken fra Cat 31. oktober, skjedde ikke det. Garn strikket ut av lageret denne måneden ble på 1008 gram, noe jeg syns er ganske bra. Genseren i Tykk Ull dro mye av vekta her, siden de andre prosjektene er forholdsvis små. Garn inn på lageret denne måneden ble på 3578 gram. Jeg hadde faktisk kommet meg under 20 kilo før dette, men nå er jeg nok tilbake til der jeg var. Men  skal det strikkes! Har en del prosjekter som blir ferdig denne måneden som blir å spise vekk en del av lageret. Ellers så skal jeg se over om jeg har noe fint å gi til mamma, siden jeg må få ned garnlageret betydelig iløpet av det første halvåret av 2018. Men det skal nok gå fint. Jeg skal strikke noen kofter, har planlagt flere dritfine gensere til meg selv og strikkelysten er faktisk på topp etter å endelig ha begynt å fullføre litt. Jeg har følt jeg har satt ganske fast de siste to årene, siden det har vært sykt mye strikking til andre, og det jeg har strikket til meg selv har blitt feil på en eller annen måte. Nå begynner det å løsne heldigvis, jeg gjorde faktisk en genser ferdig i går også. Den kommer i novemberoppsummeringen da, siden jeg ikke rakk å fullføre den 31..

2 kommentarer

Snuppa87

02.11.2017 kl.13:49

Åååh så flink du er <3 morro å strikke <3

Iselin Mathilde

02.11.2017 kl.23:57

Snuppa87: Tusen takk <3